Αρχική Blog Σελίδα 38

Ανακοίνωση ΗΣ για τα φορολογικά των συλλόγων – 20-5-2017

ηπειρωτική συσπείρωση logo

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Προς τις αδελφότητες, συλλόγους, Ομοσπονδίες

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

ΣΤΙΣ 31 ΜΑΗ ΛΗΓΕΙ Η ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ
ΓΙΑ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΩΝ
ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΕΙΣ

Όπως και άλλες φορές έχουμε τονίσει, η όλη νομοθεσία σε σχέση με την ερασιτεχνική συλλογικότητα, είναι εχθρική, καθώς δεν επιτρέπει και δεν εξυπηρετεί την ομαλή λειτουργία των φορέων μας. Το ίδιο εχθρική είναι η στάση της πολιτείας και απέναντι στις Αδελφότητες και άλλα μέλη της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΣΕ).

Έτσι, ακόμη και σήμερα, οι σύλλογοι της αποδημίας, αντιμετωπίζονται σαν φοροδιαφεύγουσες Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) ή και κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Με το νόμο 4446/16 για την “… Οικειοθελή αποκάλυψη φορολογητέας ύλης παρελθόντων ετών …”, επήλθαν κάποιες σημαντικές αλλαγές ως προς τις φορολογικές εκκρεμότητες φυσικών και νομικών προσώπων. Επιγραμματικά οι πιο σημαντικές που σχετίζονται με τους συλλόγους μας:

  • Στη συγκεκριμένη ρύθμιση μπορούν να υπαχθούν φορολογούμενοι (και τα σωματεία μας) για τους οποίους έχει εκδοθεί ή θα εκδοθεί εντολή ελέγχου μέχρι τη λήξη της ρύθμισης (31.5.2017).
  • Στη ρύθμιση υπόκεινται δηλώσεις: φορολογίας εισοδήματος, Ε9, ΦΠΑ, τελών χαρτοσήμου, ειδικές φορολογίες (εκτός των τελών κυκλοφορίας), φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, φόρου ακίνητης περιουσίας, κληρονομιών, δωρεών, γονικών παροχών, μεταβίβασης ακινήτων και κερδών από τυχερά παιχνίδια, καταστάσεις τιμολογίων πελατών και προμηθευτών, καθώς και δηλώσεις Μητρώου (ενάρξεις, μεταβολές, μετατάξεις, διακοπής εργασιών, ..).
  • Μπορούν να υποβληθούν δηλώσεις αρχικές, τροποιητικές, ανακριβείς, ελλιπείς, μηδενικές ή χρεωστικές, ακόμη και παραγραμμένων χρήσεων.
  • Για να μην επιβληθούν τα πρόστιμα του ν. 4174/13, πρέπει στο πάνω μέρος της δήλωσης να γραφεί Η ΔΗΛΩΣΗ ΥΠΟΒΑΛΛΕΤΑΙ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 57 – 61 ΤΟΥ ν. 4446/16 και ΔΕΝ ΕΜΠΙΠΤΩ ΣΤΙΣ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡ. 2 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 60 ΤΟΥ ν. 4446/16“.

Για όσους συλλόγους δεν έχουν κάνει έναρξη στην Εφορία και δεν έχουν πάρει ΑΦΜ, σημειώνουμε:

  • Για την έναρξη είναι απαραίτητα: Καταστατικό δημοσιευμένο στο Πρωτοδικείο, Έδρα (δηλ. μισθωτήριο ή συμφωνητικό δωρεάν παραχώρησης, επικαιροποιημένο στο ηλεκτρονικό σύστημα TAXIS,ή τη βεβαίωση της ΠΣΕ σύμφωνα με την απόφαση της ΓΣ, βλέπε συνημμένο) Δήλωση έναρξης εργασιών μη φυσικού προσώπου(Μ3) και σχέσεων φορολογούμενου (Μ7).
  • Μετά την έναρξη στην Εφορία, πρέπει να υποβάλλουμε τις δηλώσεις φόρου εισοδήματος και για τα προηγούμενα χρόνια.

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

Οι όποιες αλλαγές στις Αδελφότητές μας (Πρόεδρος, Γεν. Γραμματέας, διεύθυνση κ.α.), που δηλώνονται στην Εφορία, πρέπει να γίνονται μέσα σε 30 ημέρες,

διαφορετικά μας περιμένουν υψηλά πρόστιμα !!!

  • Όπως φαίνεται, ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΟΘΕΙ ΠΑΡΑΤΑΣΗ και η προθεσμία λήγει στις 31 Μάη
  • ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΙΒΛΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ, ΕΙΝΑΙ ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ και οι Φορείς μας δύσκολα θα καταφέρουν να τα πληρώσουν.

ΜΑΗΣ 2017

Για την έδρα των σωματείων

Σύμφωνα με την απόφαση της ΓΣ του 2016 που με πρόταση της Ηπειρωτικής Συσπείρωσης ψηφίστηκε ομόφωνα «Τα σωματεία μέλη της ΠΣΕ, εφόσον το επιθυμούν, μπορούν να χρησιμοποιούν ως έδρα τους τα γραφεία της ΠΣΕ στην Αθήνα επί της οδού Κλεισθένους 15, 7ος όροφος, εφόσον είναι ταμειακά ενήμερα, σύμφωνα με το σχετικό 5ο άρθρο του καταστατικού και τις σχετικές αποφάσεις του ΔΣ της ΠΣΕ, χωρίς άλλη υποχρέωση».

Συνεπώς τα σωματεία που επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν την έδρα της ΠΣΕ ως έδρα τους, υποβάλουν αίτηση στην ΠΣΕ με το κείμενο «…Παρακαλούμε να μας χορηγήσετε βεβαίωση ότι το σωματείο …….. (όνομα και τίτλος Σωματείου) έχει εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις του προς την ΠΣΕ (αρ. απόδειξης …) και σύμφωνα με την απόφαση της τακτικής ΓΣ του 2016 δύναται να χρησιμοποιεί ως έδρα του τα γραφεία της ΠΣΕ στην Αθήνα επί της οδού Κλεισθένους 15, 7ος όροφος, χωρίς άλλη υποχρέωση…».

Την βεβαίωση αυτή θα χρησιμοποιήσετε αντί μισθωτηρίου.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ – 5 Μάη 17

ηπειρωτική συσπείρωση logo

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ

Αθήνα 5/5/2017

 Στου κακού τη σκάλα, δεν υπάρχει τέλος.

Άλλη μια φορά, δεινοπάθησε η δημοκρατία και η αριθμητική στο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας (ΠΣΕ).

Στη συνεδρίαση της 26/4/2017, επανήλθε από την πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΣΕ για συζήτηση – προ ημερησίας διάταξης- η αίτηση ένταξης στη δύναμη της ΠΣΕ του Συνδέσμου Γυναικών Ηπείρου. Κι’ αυτό, παρά το γεγονός, ότι η αίτηση αυτή – απασχόλησε στο παρελθόν τόσο το ΔΣ όσο και τη γενική συνέλευση της ΠΣΕ – είχε απορριφθεί ως μη καλύπτουσα τις προϋποθέσεις του καταστατικού της Συνομοσπονδίας μας.

Για άλλη μια φορά, στη συζήτηση της 26/4/2017, η εισήγηση για ένταξη του Συνδέσμου Γυναικών Ηπείρου στη δύναμη της ΠΣΕ δεν κατόρθωσε να αποσπάσει την πλειοψηφία.
Αν και η θετική ψήφος των, μόλις, 11 από τα 22 παρόντα μέλη του ΔΣ, δεν αποτελεί πλειοψηφία, το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας, θεωρήθηκε – με το «έτσι θέλω» – ότι ελήφθη απόφαση ένταξης του Συνδέσμου Γυναικών Ηπείρου στην ΠΣΕ!

Αρνούμενοι να νομιμοποιήσουν με την παρουσία τους, μια ακόμη παραβίαση του καταστατικού, οι σύμβουλοι της Ηπειρωτικής Συσπείρωσης, αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από τη συνεδρίαση.

Τα μέλη του ΔΣ της Πανηπειρωτικής, που έχουν εκλεγεί με το ψηφοδέλτιο της Ηπειρωτικής Συσπείρωσης, υλοποιώντας τους στόχους της προγραμματικής διακήρυξης για δράσεις που θα συμβάλλουν στην αναζωογόνηση των Αδελφοτήτων και Συλλόγων ή Ομοσπονδιών των αποδήμων, και έτσι στην ανάταση της ίδιας της ΠΣΕ, θέτουν σταθερά για συζήτηση στο ΔΣ της ΠΣΕ σοβαρά ζητήματα της Ηπείρου και των αποδήμων, όπως τα φορολογικά συλλόγων,  τα απόβλητα & η διαχείριση υδάτων στην Ήπειρο, οι δασικοί χάρτες, η κατάργηση των διοδίων και τόσα άλλα. Τα μέλη της πλειοψηφίας αρνούνται τη συζήτηση, και επιλέγουν να φέρουν και να επαναφέρουν για συζήτηση στο ΔΣ θέματα που οδηγούν στην αλλοίωση του χαρακτήρα της ΠΣΕ.

Με αφορμή και την «ετσιθελική» απόφαση της πλειοψηφούσας παράταξης στο ΔΣ, να εγγράψει – αντικαταστατικά – τον Σύνδεσμο Γυναικών Ηπείρου στη δύναμη των μελών της ΠΣΕ, εύλογα τίθεται το ερώτημα:  Τι γραμμάτια εξοφλούνται;

Ως Ηπειρωτική Συσπείρωση, καλούμε τους απόδημους Ηπειρώτες να παραβρεθούν στην ανοικτή συζήτηση που θα γίνει τη Δευτέρα 15 Μάη 2017 στις 6:30μμ στην αίθουσα της ΠΣΕ, με θέμα:

«Η πορεία της Ηπειρωτικής Αποδημίας σήμερα- Η Ηπειρωτική Συσπείρωση, ατμομηχανή για την αναστροφή της φθίνουσας πορείας της ΠΣΕ».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ 2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ

Ηπειρωτική Συσπείρωση logo

Αθήνα 5/4/2017

Η Ηπειρωτική Συσπείρωση, χαιρετίζει όλους τους συμπατριώτες μας αντιπροσώπους στην Πανηπειρωτική (ΠΣΕ), οι οποίοι -αντιλαμβανόμενοι την κρισιμότητα της κατάστασης- έλαβαν μέρος στη γενική συνέλευση της ΠΣΕ την Κυριακή 2 Απριλίου 2017.

Με την παρουσία τους και τις κριτικές τους τοποθετήσεις στη γενική συνέλευση, όλοι σχεδόν οι ομιλητές, στηλίτευαν την κατάσταση στην ΠΣΕ, που εκφράστηκε με τις αντιδημοκρατικές διαδικασίες και την απραξία της πλειοψηφίας του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) στο δωδεκάμηνο που πέρασε.

Χαρακτηριστικά δείγματα γραφής της απραξίας και του αντιδημοκρατικού τρόπου με τον οποίο η πλειοψηφία του ΔΣ χειρίστηκε τα προβλήματα της Πανηπειρωτικής και των αποδήμων Ηπειρωτών που εκφράζονται μέσα από τα 463 μέλη της (Αδελφότητες, Σύλλογοι, Ενώσεις και Ομοσπονδίες), αποτελούν και τα εξής:

Πρώτον, η στήριξη ή ανοχή της πλειοψηφίας του ΔΣ, που επέτρεψε στον πρόεδρο του ΔΣ της ΠΣΕ να παραβιάζει κατάφωρα το καταστατικό, αποφασίζοντας μόνος του για τα πάντα (λες και είναι ηγέτης ενός αρχηγικού κόμματος) ενώ θα έπρεπε (ως επικεφαλής ενός συλλογικού φορέα που είναι η Πανηπειρωτική) να ενημερώνει όλα τα μέλη του ΔΣ και να μεριμνά για τη λήψη των αποφάσεων μέσα από τα συλλογικά όργανα της ΠΣΕ. Αδιάψευστος μάρτυρας, η άποψη που διατύπωσε ο πρόεδρος του ΔΣ της ΠΣΕ και από το βήμα της γενικής συνέλευσης στις 2/4/2017, υποστηρίζοντας πως τον απολογισμό τον κάνει ο πρόεδρος και όχι το ΔΣ και άρα δεν απαιτείται να συζητηθεί στο ΔΣ! O απολογισμός του Προέδρου, και όχι του ΔΣ, είναι γεμάτος ανακρίβειες, και προσωπικές επιθέσεις. Αποδεικνύεται ότι θεωρούν την ΠΣΕ τσιφλίκι προσώπων και όχι συλλογικό όργανο. Έφτασαν, επίσης, στο σημείο να κατηγορούν την πρωτοβουλία συλλόγων και αδελφοτήτων να οργανώσουν τουρνουά ποδοσφαίρου 5Χ5, ως διασπαστές της ΠΣΕ.
Η ανικανότητα και η λογική τους, τους οδηγεί στο να θεωρούν κάθε τι συλλογικό ως κατακριτέο.

Δεύτερον, η επικράτηση της λογικής του ραγιαδισμού απέναντι στην εξουσία. Στα πλαίσια αυτά, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΣΕ, αντί να διεκδικεί αγωνιστικά και με πρόγραμμα την επίλυση διαφόρων προβλημάτων της αποδημίας, της ΠΣΕ και των εκατοντάδων οργανώσεων που εκπροσωπεί, προτίμησε τα παρακάλια και την τακτική των υποκλίσεων στην κυβερνητική εξουσία. Αν και η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΣΕ επέλεξε να έχει προτιμητέες σχέσεις με τις δομές της εξουσίας, ελπίζοντας σε κάποια επιχορήγηση, φράγκο δεν είδαμε.

Τρίτον, ως συνέπεια των παραπάνω επιλογών, η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΣΕ, επεφύλαξε για την Πανηπειρωτική -την κορυφαία οργάνωση των αποδήμων Ηπειρωτών- το ρόλο του «ιμάντα μεταφοράς αποφάσεων» της κυβερνητικής εξουσίας προς τους απόδημους Ηπειρώτες και τους συλλογικούς τους φορείς, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί ιμάντα μεταφοράς αιτημάτων της ΠΣΕ και των φορέων της και να διεκδικεί αγωνιστικά της λύσεις αυτών των προβλημάτων από τους αρμόδιους φορείς της εξουσίας. Αποκορύφωμα αυτής τους της στάσης είναι ότι αντί να διεκδικήσουν λύσεις για το θέμα των δασικών χαρτών εκείνοι προτίμησαν να ενημερώσουν τους συμπατριώτες μας για το πώς θα υποβάλουν πιο σωστά τα έγγραφα στις υπηρεσίες. Ή για τα φορολογικά των συλλόγων να αποδέχονται την απαράδεκτη νομοθεσία και απλά να προτείνουν λύσεις για το πώς οι σύλλογοι θα «ξεγελάσουν» την εφορία, τη ίδια στιγμή που η Ηπειρωτική Συσπείρωση εργάστηκε και ανάδειξε ότι μέχρι το τέλος Μάη πώς οι σύλλογοι δεν πληρώνουμε πρόστιμα και διακδικούμε παραπέρα.

Με την παραπάνω στάση (απραξία, συγκεκριμένες ενέργειες κλπ), η πλειοψηφία του ΔΣ της ΠΣΕ, επηρέασε αρνητικά την πορεία της Συνομοσπονδίας σε ολόκληρο το δωδεκάμηνο που πέρασε. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος, που η Ηπειρωτική Συσπείρωση, εισηγήθηκε από το βήμα της γενικής συνέλευσης, την καταψήφιση των πεπραγμένων της πλειοψηφίας, ώστε να αλλάξει η ΠΣΕ σελίδα και να διεκδικήσει την τύχη που της αξίζει.

Γι’ αυτό και θα θέλαμε, να απευθύνουμε ιδιαίτερο χαιρετισμό, στο 45% των αντιπροσώπων της ΠΣΕ που καταψήφισε τα πεπραγμένα και δεν υπέκυψε στο στυγνό εκβιασμό της πλειοψηφίας του ΔΣ, που διατυπώθηκε από τους «λάτρεις» της ενότητας με την προειδοποίηση προς το σώμα πως «αν καταψηφίσετε τα πεπραγμένα, τη Δευτέρα θα φέρουμε τον Εφέτη»!

Τόσο πολύ και με τόση ανιδιοτέλεια αγαπάνε την Πανηπειρωτική τα μέλη του ΔΣ της πλειοψηφίας, ώστε να επισείουν για άλλη μια φορά -από τη γνώριμη φαρέτρα της αλαζονείας τους- την απειλή …”αν δεν μας ψηφίσετε, θα διαλύσουμε την ΠΣΕ“; Για ποιο πράγμα απειλούνε και ποιους; Αυτοί που οδηγούνε, έτσι όπως οδηγούνε, από επιλογή μόνοι τους, την ΠΣΕ; Αυτοί που διάλεξαν να μονοπωλούν εξουσία πρέπει να γνωρίζουνε ότι διάλεξαν και το μερτικό τους για τις ευθύνες. Και αν οι ίδιοι, μες στην αλαζονεία τους, αγνοούν και την ίδια την έννοια, ας είναι αυτό ξεκάθαρο σε κάθε συμπατριώτη. μόνοι τους οδηγούν το σκάφος στα βράχια. Ας μην ψάχνουνε συνενόχους, εκτοξεύοντας απειλές.

Η Ηπειρωτική Συσπείρωση, δηλώνει ότι θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα αγωνιστεί για μια ΠΣΕ που θα λειτουργεί δημοκρατικά και συλλογικά, θα διεκδικεί  αγωνιστικά την επίλυση των προβλημάτων τόσο της Συνομοσπονδίας όσο και των εκατοντάδων οργανώσεων και των απόδημων Ηπειρωτών.

Τέλος, καλούμε όλους τους απόδημους Ηπειρώτες στην ανοικτή Ολομέλεια της Ηπειρωτικής Συσπείρωσης, που θα γίνει την Τετάρτη 3 Μαίου στις 6:30 μμ στα γραφεία της ΠΣΕ.

Διακήρυξη εκλογών ΠΣΕ 2016

ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ
στην Πανηπειρωτική Συνομοσπονδία Ελλάδος

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΦΘΙΝΟΥΣΑΣ ΠΟΡΕΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗΣ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΑΠΟΔΗΜΙΑΣ

Συμπατριώτισσες, συμπατριώτες,
της Ηπειρωτικής Αποδημίας

Οι μέρες που ζούμε είναι δύσκολες και όλα δείχνουν ότι η κρίση που σοβεί στην πατρίδα μας, δύσκολα θα ξεπεραστεί και σε κάθε περίπτωση ό,τι ακολουθήσει θα πέσει στην πλάτη των μισθωτών, των ελεύθερων επαγγελματιών, των μικροβιοτεχνών, της νεολαίας, των νοικοκυρών, των συνταξιούχων, των άνεργων που μάλλον πραγματικά θα πληθαίνουν.

Οι ξενιτεμένοι Ηπειρώτες, στη μεγάλη μας πλειοψηφία, είμαστε άνθρωποι του μόχθου.
Η Ήπειρος και οι απόδημοι Ηπειρώτες βιώνουμε το χειρότερο πρόσωπο της εντεινόμενης κρίσης. Ο τόπος καταγωγής μας που πολλά χρόνια τώρα, πρωταγωνιστούσε στις στατιστικές της φτώχειας, τώρα έχει πλέον βρεθεί αντιμέτωπος με άπειρα δεινά.
Όλοι μας τα βιώνουμε, αλλά δεν το βάζουμε κάτω. Η Ήπειρος, ολοένα πιο κοντά στην κρίση, γίνεται ολοένα και πιο μακρινή για τους Ηπειρώτες, πιο μακρινή για τους ξενιτεμένους της. Οι απαγορευτικές τιμές καυσίμων και διοδίων, τα χαράτσια στα πατρικά μας σπίτια και σε όσα κάρπισε ο ιδρώτας της ξενιτιάς, οι φόροι ακόμη και στα αγροτεμάχια, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ και τα δημοτικά τέλη, απομακρύνουν την Ήπειρο ολοένα και περισσότερο.

Αγαπητές συμπατριώτισσες και συμπατριώτες,
Εμείς που είμαστε τα θύματα της κρίσης, εμείς θα είμαστε και εκείνοι που θα την ανατρέψουμε. Και όσα είναι τα μέτωπα της κρίσης, τόσα και τα μετερίζια για να την αντιπαλέψουμε. Αυτός ο αγώνας μας θέλει μαζί. Στην ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ αυτό το κάνουμε πράξη, χρόνια τώρα.

Εμείς, οι Ηπειρώτισσες και Ηπειρώτες της ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ, με όλο τον πλούτο της διαφορετικότητας στις καταβολές μας, με όλη τη δύναμη τη συνάντησής μας στον κοινό τόπο του αγώνα, με όλη την πνοή της συνύπαρξης των διαφορετικών γενεών στην ίδια, άρρηκτη αλυσίδα της ανιδιοτελούς, ακατάπαυστης προσφοράς, αναδειχθήκαμε διαχρονικά οι εμπνευστές και πρωτοστάτες στη ζωή, το έργο και τη δράση της οργανωμένης Ηπειρωτικής αποδημίας, ιδιαίτερα της Πανηπειρωτικής Συνομοσπονδίας Ελλάδας.

Έχουμε για υπογραφή μας το ίδιο το έργο μας, κάνοντας πράξη το όνομά μας (τη Συσπείρωση), την προσφορά μας στους απόδημους Ηπειρώτες και την Ήπειρο. Με στάση συνεπή, συνετή, πατριωτική και υπεύθυνη, πασχίζουμε να μετατρέψουμε την κοινή αγωνία σε συλλογικό αγώνα, για να μην γίνει η κρίση, κρίση της Ηπειρωτικής Αποδημίας και της Πανηπειρωτικής.

Επιλέγουμε το εμείς από το εγώ, αποστρεφόμενοι τον παραγοντισμό της ατομικής προβολής και της ομαδικής απραξίας. Δεν διαγκωνιζόμαστε για φωτογραφίες, καρέκλες και αξιώματα αλλά αφιερωνόμαστε ολόψυχα στην άμιλλα της προσφοράς, με πατριωτικό ήθος.

Δώσαμε αναλυτικά τον απολογισμό της πορείας μας της 3ετίας που πέρασε. Συνοψίζουμε εδώ την πρόταση μας για την πορεία της Ηπειρωτικής αποδημίας από δω και μπρος και ιδιαίτερα στα επόμενα 3 χρόνια.

Η πρόταση μας δεν αποτελεί εγκεφαλικό κατασκεύασμα κάποιων «ειδημόνων», «σωτήρων», «κομητών», που έρχονται και παρέρχονται προσπαθώντας να χρησιμοποιήσουν την Πανηπειρωτική ως όχημα για μικροπολιτικές και προσωπικές επιδιώξεις.

Η πρόταση μας είναι αποτέλεσμα της πραγματικής δράσης μας που με συνέχεια και συνέπεια υπηρετούμε την αποδημία χρόνια. Η προτασή μας είναι αποτέλεσμα της δικής σας ξεχωριστής πρότασης για κάθε καθημερινό μας πρόβλημα την οποία συστηματικά, μυρμηγκίσια, δουλέψαμε και συνεχίζουμε να δουλεύουμε, γενικεύοντας, κρίνοντας, διορθώνοντας, προβάλλοντας.

Το ψηφοδέλτιο μας δεν συγκροτείται εν κρυπτώ σε κάποια κομματικά γραφεία. Συγκροτείται από τις πιο ζωντανές δυνάμεις της αποδημίας που δίνουν καθημερινά τη μάχη στα ΔΣ, στις επιτροπές, στις ομάδες δουλειάς, στη διοργάνωση των εκδηλώσεων. Συγκροτείται ανοιχτά και καθαρά στις ολάνοιχτες συναντήσεις μας 3 χρόνια τώρα.

Κοιτάμε κατάματα την κατάσταση: Στον καιρό μας οι μαζικοί φορείς φθίνουν. Διαβλέπουμε συστηματική, οργανωμένη επίθεση σε κάθε τι συλλογικό και σοβαρό, σε κάθε τι που δεν έχει μέτρο και στόχο το κέρδος. Το βλέπουμε παντού. Από το πώς αντιμετωπίζει η πολιτεία τους συλλόγους μας (περίπου ως εμπορικές εταιρείες), ως τους διάφορους που έρχονται να πουλήσουν παραγοντιλίκια.

Ποια είναι τα βασικά σημεία αυτής της φθίνουσας πορείας;
Πρώτα απ’ όλα το στένεμα της δράσης των αδελφοτήτων, των συλλόγων, των Ομοσπονδιών της ίδιας της ΠΣΕ, σε δράσεις που έχουν αποκλειστική σχεδόν αναφορά στον τόπο καταγωγής. Βλέπεις πολλούς συλλόγους να καταγίνονται με τα μικροέργα του χωριού που είναι μεν απόλυτα αναγκαία για να κρατηθεί κάθε οικισμός, αλλά δεν εντάσσονται τις περισσότερες φορές σε ένα πλαίσιο διεκδικήσεων απέναντι στους δήμους που μένουν στο απυρόβλητο με τη συχνή (φτηνή) δικαιολογία «…δεν έχουν πόρους και υπηρεσίες».

Ακόμη αρκετοί δίνουν όλη τους την ενέργεια στη διοργάνωση ενός παραδοσιακού πανηγυριού στο χωριό (τον Αύγουστο), παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι τα μέλη του συλλόγου που μένουν στην αποδημία και κυρίως στην Αττική είναι από τα πράγματα αποκομμένα και αποκλεισμένα στη συμμετοχή. Αφήνουμε βεβαίως στην άκρη το ζήτημα της ποιότητας των πανηγυριών που αποτελεί θέμα οξύτατης αντιπαράθεσης στην πράξη.

Δεύτερο το θέμα της απόσπασης των πρωτοβάθμιων συλλόγων από τα δευτεροβάθμια και της ΠΣΕ. αποτελεί την έκφραση της επιλογής της ατομικής λύσης, της λογικής να κοιτώ το μαγαζάκι μου, λογικής όμως που δεν οδηγεί πουθενά και απλά κρύβει τα προβλήματα κάτω από το τραπέζι. Γιατί πλέον έφτασε η στιγμή που το μαγαζάκι εμφανίζεται να χρεωκοπεί. Απόδειξη οι γνωστές ρήσεις ότι «…οι αδελφότητες πέθαναν, μόνο οι σύλλογοι στις γειτονιές υπάρχουν» και άλλα παρόμοια. Χωρίς να παραγνωρίζουμε τη δουλειά που γίνεται στους συλλόγους των δήμων και μόνο τη μαζικότητα να μετρήσουμε, η σύγκριση είναι συντριπτική υπέρ των συλλόγων των χωριών. Φαντάζουν μαζικές οι εκδηλώσεις με 2000 άτομα (όχι κατ’ ανάγκη Ηπειρώτες) σε κάποιον Δήμο, αλλά αν συγκρίνεις με το πλήθος των Ηπειρωτών του Δήμου βλέπεις πολύ μικρή συγκομιδή. Ενώ σε Γενική συνέλευση μικρής αδελφότητας με 30~40 παρόντες το ποσοστό είναι πολλαπλάσιο.

Το ερώτημα είναι πλέον ορατό και σαφές:

ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΡΟΜΟΣ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ; ΜΠΟΡΕΙ Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΑΠΟΔΗΜΙΑ ΝΑ ΑΝΑΣΤΡΕΨΕΙ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗ ΦΘΙΝΟΥΣΑ ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΣΕ ΦΑΣΗ ΑΝΑΖΩΟΓΟΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΣΕ;

Η απάντηση βρίσκεται στην πρόταση μας:

Ναι! Ο δρόμος αυτός υπάρχει! Είναι αναγκαίος, δύσκολος και με 2 βασικές προϋποθέσεις:

Α) Να αναπροσανατολιστεί το περιεχόμενο της δράσης μας σε ένα διαλεκτικό σύνδεσμο της ενασχόλησης αγωνιστικά με τα προβλήματα της Ηπείρου με συνδυασμένη παράλληλη συστηματική ενασχόληση με τα καθημερινά προβλήματα των απόδημων Ηπειρωτών όπου ζουν, καθορίζοντας αυτό το περιεχόμενο από την ιδιαιτερότητα μας. Είμαστε απόδημοι Ηπειρώτες!

Β) Αυτός ο αναπροσανατολισμός της δράσης περνάει πρώτα και κύρια από τα πρωτοβάθμια σωματεία. Ηπειρωτική αποδημία χωρίς αυτά δεν νοείται! Η ΠΣΕ, οι Ομοσπονδίες κριτήριο της δράσης τους πρέπει να έχουν τη συμμετοχή, αυτών ακριβώς των πρωτοβάθμιων σωματείων. Οι ενέργειες, οι δράσεις, οι εκδηλώσεις της ΠΣΕ πρέπει να γίνονται στην πλειονότητα τους με τη συμμετοχή των σωματείων στον σχεδιασμό, στην οργάνωση, στην εκτέλεση και στον απολογισμό τους. Οι ενέργειες, οι δράσεις, οι εκδηλώσεις της ΠΣΕ, πρέπει να λειτουργούν πραγματικά ως «εργαλεία» για τη μαζικοποίηση των πρωτοβάθμιων σωματείων, με θέματα που θα συνεγείρουν ΟΛΟΥΣ τους απόδημους Ηπειρώτες 365 μέρες το χρόνο και όχι μόνο 10 μέρες στο χωριό και λίγους τυχερούς που μπορούν να πάνε!

Αυτόν τον δρόμο διαλέγουμε και θα τον υπηρετήσουμε στη νέα θητεία της ΠΣΕ. Γνωρίζουμε τις δυσκολίες. Γνωρίζουμε ότι όλα αυτά δεν γίνονται με ψηφίσματα του ΔΣ της ΠΣΕ (αναγκαία βεβαίως για να δίνεται το συνοπτικό στίγμα της κάθε φορά κατάστασης), αλλά με σκληρή καθημερινή δουλειά δίπλα στις συνεδριάσεις των ΔΣ, στις συναντήσεις εργασίας, στις Γενικές συνελεύσεις.

Στον δύσκολο, τον κουραστικό αυτόν δρόμο, καλούμε κάθε συμπατριώτη, να συσπειρωθεί στη Συσπείρωση, να δώσει δύναμη στο ψηφοδέλτιο μας και να αναδειχθεί η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ στις εκλογές της 4ης του Απρίλη 2016 ακόμη πιο δυνατή, ακόμη πιο ικανή να οδηγήσει την ΠΣΕ σε νέους δρόμους ζωντάνιας, με μαζικά σωματεία, με νεολαία, με γυναίκες, πλούτο δράσης!

Είμαστε αισιόδοξοι γιατί έχουμε εμπιστοσύνη στις ιδέες μας, στην αφιλοκερδή και ανιδιοτελή μας προσφορά, στην πείρα μας, στην αγωνιστικότητα μας, γιατί έχουμε εμπιστοσύνη σε όλους εσάς!

Μάρτιος 2016

Πρόσφατα Νέα